Pierwsza Polska Przychodnia Internetowa
Ambrożego, Marcina Sobota 7. Grudnia 2019r
linki sponsorowane, reklamy
Koszykówka
Przez godzinę gry spalić możemy nawet 600 – 700 kalorii – to bardzo dobry wynik, zatem dla wszystkich, którzy postanowili zrzucić zbędne kilogramy, jest to rozwiązanie wprost idealne. Ponadto poprawi się nasza koordynacja ruchowa, a do wysiłku zaangażujemy wiele grup mięśni. Koszykówka to także znakomity trening układu krążenia, sposób na zwiększenie gibkości i zwinności. Ponadto jest idealnym sposobem na to, aby nauczyć się współpracować w zespole.
Koszykówka (lub piłka koszykowa)
gra sportowa dla mężczyzn i kobiet 2 drużyn po 5 graczy (zawodnicy w czasie gry mogą się wymieniać, stąd liczba graczy do 12), prowadzona na boisku o wymiarach 24 x 14 m; czas gry 2 x 20 min rzeczywistej gry, z przerwą 10 min; celem gry jest uzyskanie największej liczby punktów za wrzucenie piłki (o masie 600-650 g) do specjalnego kosza przymocowanego do tablicy o wymiarach 120 x 180 cm na wysokości 3,05 m,przy krótszych bokach boiska; dyscyplina olimpijska.
Koszykówka w obecnej formie
powstała w 1891 wUSA; w Polsce pojawiła się na początku XX wieku; 1928 powstał Polski Związek Gier Sportowych, w którym jedna z sekcji zajmowała się koszykówką; w 1957 roku został powołany Polski Związek Koszykówki.
Zalety koszykówki
  • Fitness (chudnięcie)
  • Praca zespołowa
  • Koordynacja ruchów
  • Odchudzanie
  • Umiejętności społeczne
Treningi
Często wiele osób ćwiczących zmaga się z różnego rodzaju problemami w obrębie stawów. Nieprzyjemne trzeszczenie wewnątrz kolana, ból łokcia, czy piekący bark nierzadko uniemożliwia odbycie treningu. Co zrobić, aby pomóc swoim stawom utrzymać zdrowie? Poniżej znajdziemy kilka sprawdzonych sposobów na ochronę stawów.
1. Rozgrzewka przed treningiem
Na początku ćwiczeń bardzo ważne jest odpowiednie rozgrzanie stawów i mięśni przed właściwym treningiem. Rozgrzewka ma za zadanie nie tylko przygotować układ krążenia. Nastawia również cały układ ruchu do intensywnego treningu. Do mięśni zaczyna napływać więcej krwi i stają się one bardziej wytrzymałe. Lepiej stabilizują też wykonywany ruch i mogą zapewnić lepszą ochronę stawów. Rozgrzewka to także przygotowanie psychiczne. Dzięki niej możemy lepiej skupić się na wykonywanych ćwiczeniach, a tym samym zwiększyć ochronę stawów.
Pamiętajmy, że lepiej chronić stawy przed kontuzją niż leczyć jej następstwa.
2. Mierzmy siły na zamiary
Nie przeceniajmy naszych sił. Pamiętaj, aby nie zaczynać treningu od maksymalnego wysiłku. Po pierwsze, może to utrudnić prawidłowe wykonanie ćwiczenia. Po drugie, zbyt szybkie obciążaniea może zaszkodzić stawom nawet kiedy są już rozgrzane. Podczas treningu wysiłek zwiększajmy stopniowo. Po rozgrzewce zacznijmy od 45% maksymalnego wysiłku, następnie 60%, dalej 70%, a dopiero po tym stosujemy 85% maksymalnego wysiłku.
3. Nie przesadzajmy z częstością treningów
Możliwe, że zależy nam na szybkich efektach treningu. Niestety łatwo można zniszczyć stawy. Do tematu należy podejść ostrożnie i uzbroić się w cierpliwość. Przetrenowanie, podobnie jak błędy w technice wykonywanych ćwiczeń, może negatywnie wpłynąć na układ ruchu.
Stawy tak samo jak mięśnie potrzebują czasu na regenerację, by wrócić do formy i utrzymać optymalną wytrzymałość.
4. Ochrona stawów
Nadgarstki można chronić specjalnie do tego przygotowanymi usztywniaczami lub taśmami usztywniającymi. Stawy kolanowe również możnaz chronić przy pomocy specjalnych taśm usztywniających staw kolanowy. Łokcie, podobne jak w przypadku nadgarstków i kolan możnaz zastosować usztywniacze.
Akcesoria zapewniające ochronę stawów nie należą do drogich, a pozwolą uniknąć kosztownej rehabilitacji.
5. Zioła wspomagające stawy
- Imbir, który stabilizuje poziom kortyzolu, co wiąże się z działaniem przeciwzapalnym. Obniżenie poziomu tego hormonu glikokortykosteroidowego pozwala również zahamować rozpad kolagenu.
6. Suplementy na stawy
Ochrona stawów to również odpowiednie suplementy.
- Kolagen – stosowanie kolagenu pozwala dostarczyć aminokwasów, które są później wykorzystywane przez organizm do wzmocnienia struktury stawowej. Profil aminokwasowy kolagenu jest nietypowy i znacząco różni się od białka serwatkowego, czy białka mlecznego. Zawiera wysokie ilości glicyny i proliny. Dlatego też nie można go zastąpić innymi źródłami białka.
- Witamina C – jest niezbędna przy syntezie własnego kolagenu, a jak wiadomo wchodzi on w skład struktur stawowych. Jest ona również wykorzystywana w organizmie jako antyoksydant, który chroni stawy przed zgubnym działaniem wolnych rodników tlenowych.
- Szczególnie godnym polecenia zdaje się być KolagenCito, którego 1 pastylka zawiera aż 400 mg kolagenu wraz witaminą C.
Pocenie się, zwłaszcza w gorące dni i podczas intensywnej aktywności fizycznej jest zupełnie naturalnym zjawiskiem fizjologicznym. Bywa jednak i tak, że pocimy się zdecydowanie nadmiernie, co często staje się krępujące, uprzykrza nam życie i sprawia, że niechętnie podejmujemy jakikolwiek wysiłek fizyczny.
Dlaczego się pocimy?
Pot jest niezmiernie ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i zdrowego wyglądu skóry. Składa się przede wszystkim z wody, zawiera też dodatek mocznika, kwasu mlekowego, węglowodanów, lipidów oraz soli mineralnych, m.in.: potasu, wapnia, magnezu i żelaza.
Pocenie się to jeden z elementów obrony organizmu przed przegrzaniem. Pot nadaje skórze kwaśny odczyn i tym samym chroni przed namnażaniem się szkodliwych patologicznych bakterii. Razem z łojem i komórkami naskórka tworzy barierę ochronną przed UV, chemikaliami i alergenami.
Jak dbać o skórę, żeby od potu nie wyskakiwały pryszcze?
Nadmierne pocenie się może sprzyjać zakażeniom bakteryjnym i trądzikowi tylko w przypadku niewłaściwej i nieprawidłowej higieny. Jak zatem zadbać o skórę po ćwiczeniach?
Po udanym treningu wystarczy spoconą skórę umyć preparatem o delikatnych właściwościach myjących i kwaśnym pH i delikatnie osuszyć. W przypadku problemu suchości nanieść balsam nawilżający.
Jak uporać się z nadmiernym poceniem?
Objawowo nadmierne pocenie można niwelować za pomocą antyperspirantów. Najskuteczniejsze antyperspiranty są te, które powodują nie tylko zmniejszenie wydzielania potu, ale także ze względu na swoje działanie bakteriobójcze hamują powstawanie przykrego zapachu. Dodatkowo preparaty ograniczające pocenie zawierają garbniki, ałuny o właściwościach garbujących skórę oraz składniki o działaniu łagodzącym, niwelującym powstałe podrażnienia.
linki sponsorowane, reklamy
cera - KOLAGEN_cito produkty na cellulit - KOLAGEN_cito preparaty na ładne ciało - KOLAGEN_cito wartościowy kolagen - KOLAGEN_cito górskie spływy kajakowe - KOLAGEN_cito produkty na cellulit - KOLAGEN_cito skoki ze spadochronem - KOLAGEN_cito złote medale - KOLAGEN_cito dla całej rodziny - szałwia - Cukierki_Szalwiowe nowości - szałwia - Cukierki_Szalwiowe na kaszel suchy i mokry szałwia - Cukierki_Szalwiowe na kaszel palacza szałwia - Cukierki_Szalwiowe zielarz szałwia - Cukierki_Szalwiowe gdy boli gardło szałwia - Cukierki_Szalwiowe na kaszel palacza szałwia - Cukierki_Szalwiowe lekarz radzi na gardło szałwia - Cukierki_Szalwiowe zielarnia - aronia - Cukierki_Aroniowe ziołowe wspomaganie - aronia - Cukierki_Aroniowe zielarnia - aronia - Cukierki_Aroniowe nowości z apteki - aronia - Cukierki_Aroniowe nowości - aronia - Cukierki_Aroniowe apteka - aronia - Cukierki_Aroniowe ziołowe cukierki - aronia - Cukierki_Aroniowe cukierki ziołowe - aronia - Cukierki_Aroniowe ładna skóra - Cukierki_Pokrzywowe zielarnia - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe nowości z zielarni - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe dla całej rodziny - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe dla całej rodziny - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ziołowe produkty - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe dla sedniorów - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ładna skóra - Cukierki_Pokrzywowe przeciw stresowi - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe zioła - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe nowości - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe żeńszeń imbir - cukierki - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe na odporność - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe nowości z zielarni - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe dla całej rodziny - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe w aptekach - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe w zielarniach - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa na wzmocnienie - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa zioła - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa nowości z apteki - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa dla całej rodziny - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa na wzmocnienie - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa zioła w cukierkach - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa na odporność - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa nowości - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez zioła - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez ziołowe produkty - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez w aptekach - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez zioła - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez na odporność - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez w zielarniach - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez przeciw stresowi - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez nowości z apteki - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe na odporność - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe ziołowe produkty - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe produkty z głogu - Cukierki_Glogowe na odporność - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe ziołowe cukierki - cukierki głogowe - Cukierki_Glogowe ziołowe produkty - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe zielarnia - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe ziołowe specjały - melisa - Cukierki_Melisowe zioła - melisa - Cukierki_Melisowe dla całej rodziny - melisa - Cukierki_Melisowe produkty na odporność - melisa - Cukierki_Melisowe właściwości melisy - Cukierki_Melisowe cukierki melisowe - cukierki - Cukierki_Melisowe zioła - melisa - Cukierki_Melisowe w aptekach - melisa - Cukierki_Melisowe zielarnia - waleriana - Cukierki_Walerianowe przeciw stresowi - waleriana - Cukierki_Walerianowe zielarnia - waleriana - Cukierki_Walerianowe nowości z apteki - waleriana - Cukierki_Walerianowe na odporność - waleriana - Cukierki_Walerianowe ziołowe cukierki - waleriana - Cukierki_Walerianowe na wzmocnienie - waleriana - Cukierki_Walerianowe dla sedniorów - waleriana - Cukierki_Walerianowe wspinaczka - Dezodorant_SuperDeo paralotniarstwo - Dezodorant_SuperDeo boks - Dezodorant_SuperDeo sprawdzony dezodorant - Dezodorant_SuperDeo dla sportowców - Dezodorant_SuperDeo hokej na lodzie - Dezodorant_SuperDeo toczenie się w plastikowej kuli - Dezodorant_SuperDeo narty wodne - Dezodorant_SuperDeo
Przychodnia.pl, jest nazwą zastrzeżoną (C) 1999. Informacje zawarte na naszych stronach WWW mają charakter dydaktyczno - poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do zaniechania kontaktu z lekarzami w celu badania, leczenia czy konsultacji. Jakkolwiek zespół redakcyjny dokłada wszelkich starań, aby informacje tu zawarte były rzetelne i pochodziły z wiarygodnych źródeł, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich stosowanie w praktyce.
Udostępnij
Facebook