Pierwsza Polska Przychodnia Internetowa
Antoniego, Jana Niedziela 17. Stycznia 2021r
linki sponsorowane, reklamy
Aerobik
Aerobik polega na intensywnych, dynamicznych i żywych ćwiczeniach, które wykonywane odpowiednio długo i systematycznie wpływają na dobry stan serca i płuc. Trening łączy w sobie rytmiczne ćwiczenia ruchowe z rozciąganiem oraz ćwiczeniami typowo siłowymi, a jego celem jest poprawienie rozciągliwości, siły mięśni oraz wydajności układów oddechowego i krążeniowego.
Aerobik (greckiego - aer, aeros - powietrze + bios - życie)
jest to trening oparty na intensywnej wymianie tlenowej.
Ruch aerobowy
są to wszystkie formy ruchu, podczas których zwiększa się wymiana tlenowa w organizmie.
Najpopularniejsze formy zajęć aerobiku:
Aerobic-dance-taneczny – grupa ćwiczeń gimnastycznych, wykonywanych do muzyki, powstał jako dyscyplina rekreacyjna, stając się z czasem również dyscypliną sportową, w której odbywają się regularnie mistrzostwa świata. Ten rodzaj aerobiku kierowany jest do osób z dobrym poczuciem rytmu oraz nielubiących monotonnych ćwiczeń. W tę formę aerobiku wplecione są układy taneczne, których grupa stopniowo się uczy, przyswajając ciągle nowe elementy i ćwiczenia. Jest to forma bardzo urozmaicona.
TBC (Total Body Condition) – jedna z odmian aerobiku polegająca na rzeźbieniu mięśni całego ciała. Pozwala w stosunkowo krótkim czasie ukształtować sylwetkę, przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczu. Jest to ogólnorozwojowy rodzaj aerobiku, w którym do ćwiczeń wykorzystuje się dodatkowo hantle i maty.
Step-Step – jest odmianą aerobiku uprawianą z taką samą popularnością przez kobiety i mężczyzn. Jako innowację dla podniesienia intensywności zajęć można wprowadzić lekkie hantle. Ćwiczenia w tej formie aerobiku wykonywane są z pomocą stepu i często opierają się na ciekawych układach choreograficznych.
Low impact aerobik – ćwiczenia, w których bierze udział duża grupa mięśni i w których przynajmniej jedna noga ma cały czas kontakt z podłogą. Są to ćwiczenia o stosunkowo małej intensywności. Tego rodzaju ćwiczenia powstały ze względu na mniejsze ryzyko kontuzji w porównaniu z metodą Hi impact. Ćwiczenia są raczej proste, dostosowane do osób początkujących. Opierają się na tak zwanej pozycji bazowej ciała, czyli lekko ugiętych kolanach i ramionach, wysuniętej do przodu miednicy oraz napiętych mięśniach pośladków i brzucha. Zapobiega to nadmiernemu obciążeniu stawów. Low impact to ćwiczenia idealne dla osób starszych, ociężałych czy nawet kobiet w ciąży.
Fat burning – ćwiczenia „spalające tłuszcz“. Ich sekret tkwi w utrzymywaniu tętna na poziomie 120-130 uderzeń na minutę. W takt niezbyt szybkiej muzyki wykonuje się bardzo proste, niezbyt męczące ćwiczenia, tworzące nieskomplikowany układ choreograficzny. Trening o umiarkowanej intensywności (bez skoków, wymachów czy energicznych ruchów). Ten rodzaj aerobiku nastawiony jest przede wszystkim na podniesienie poziomu tętna i intensywne spalanie tłuszczu poprzez wykonywanie ćwiczeń o charakterze bardzo dynamicznych ruchów (np. pajacyki, podskoki).
Aqua aerobik Aqua aerobik jest świetną alternatywą dla klasycznego aerobiku w przypadku osób kochających wodę. Zajęcia odbywają się w płytkim basenie. Ćwiczenia dobrane są w taki sposób, aby wykorzystywać opór wody, który jest znacznie większy niż opór powietrza, dlatego daje on szybkie i dobre rezultaty. Jego dodatkową zaletą jest to, że nie obciąża stawów. Woda ma ponadto działanie kojące i uspokajające układ nerwowy.
Aerobic sportowy Zajęcia aerobiku sportowego nastawione w szczególności na zwiększenie wydolności organizmu poprzez ćwiczenia aerobowe, kierowane są do osób wysportowanych, o dobrej kondycji i koordynacji ruchowej, pragnących wzmocnić swoje ciało w stopniu znacznym i zwiększyć siłę mięśni. Nastawiony jest na ćwiczenia bardzo dynamiczne oraz siłowe, umożliwiające szybkie spalanie tłuszczu i przyrost masy mięśniowej.
Zalety aerobiku
Główną zaletą aerobiku jest skuteczność w spalaniu tłuszczu, a więc odchudzaniu i kształtowaniu sylwetki. Ćwiczenia o charakterze aerobowym wzmacniają płuca i serce, pomagają obniżyć poziom cholesterolu, zapobiegają cukrzycy i nadciśnieniu i zwiększają wydolność całego organizmu. Aerobik ma również bardzo pozytywny wpływ na psychikę – pozwala zrzucić z siebie stres, dodaje energii i witalności, wspomaga walkę z bezsennością i stymuluje produkcję endorfin, czyli hormonów szczęścia.
KolagenCito z witaminą C dostępny w aptekach i zielarniach z witaminą C
Treningi
Często wiele osób ćwiczących zmaga się z różnego rodzaju problemami w obrębie stawów. Nieprzyjemne trzeszczenie wewnątrz kolana, ból łokcia, czy piekący bark nierzadko uniemożliwia odbycie treningu. Co zrobić, aby pomóc swoim stawom utrzymać zdrowie? Poniżej znajdziemy kilka sprawdzonych sposobów na ochronę stawów.
1. Rozgrzewka przed treningiem
Na początku ćwiczeń bardzo ważne jest odpowiednie rozgrzanie stawów i mięśni przed właściwym treningiem. Rozgrzewka ma za zadanie nie tylko przygotować układ krążenia. Nastawia również cały układ ruchu do intensywnego treningu. Do mięśni zaczyna napływać więcej krwi i stają się one bardziej wytrzymałe. Lepiej stabilizują też wykonywany ruch i mogą zapewnić lepszą ochronę stawów. Rozgrzewka to także przygotowanie psychiczne. Dzięki niej możemy lepiej skupić się na wykonywanych ćwiczeniach, a tym samym zwiększyć ochronę stawów.
Pamiętajmy, że lepiej chronić stawy przed kontuzją niż leczyć jej następstwa.
2. Mierzmy siły na zamiary
Nie przeceniajmy naszych sił. Pamiętaj, aby nie zaczynać treningu od maksymalnego wysiłku. Po pierwsze, może to utrudnić prawidłowe wykonanie ćwiczenia. Po drugie, zbyt szybkie obciążaniea może zaszkodzić stawom nawet kiedy są już rozgrzane. Podczas treningu wysiłek zwiększajmy stopniowo. Po rozgrzewce zacznijmy od 45% maksymalnego wysiłku, następnie 60%, dalej 70%, a dopiero po tym stosujemy 85% maksymalnego wysiłku.
3. Nie przesadzajmy z częstością treningów
Możliwe, że zależy nam na szybkich efektach treningu. Niestety łatwo można zniszczyć stawy. Do tematu należy podejść ostrożnie i uzbroić się w cierpliwość. Przetrenowanie, podobnie jak błędy w technice wykonywanych ćwiczeń, może negatywnie wpłynąć na układ ruchu.
Stawy tak samo jak mięśnie potrzebują czasu na regenerację, by wrócić do formy i utrzymać optymalną wytrzymałość.
4. Ochrona stawów
Nadgarstki można chronić specjalnie do tego przygotowanymi usztywniaczami lub taśmami usztywniającymi. Stawy kolanowe również możnaz chronić przy pomocy specjalnych taśm usztywniających staw kolanowy. Łokcie, podobne jak w przypadku nadgarstków i kolan możnaz zastosować usztywniacze.
Akcesoria zapewniające ochronę stawów nie należą do drogich, a pozwolą uniknąć kosztownej rehabilitacji.
5. Zioła wspomagające stawy
- Imbir, który stabilizuje poziom kortyzolu, co wiąże się z działaniem przeciwzapalnym. Obniżenie poziomu tego hormonu glikokortykosteroidowego pozwala również zahamować rozpad kolagenu.
6. Suplementy na stawy
Ochrona stawów to również odpowiednie suplementy.
- Kolagen – stosowanie kolagenu pozwala dostarczyć aminokwasów, które są później wykorzystywane przez organizm do wzmocnienia struktury stawowej. Profil aminokwasowy kolagenu jest nietypowy i znacząco różni się od białka serwatkowego, czy białka mlecznego. Zawiera wysokie ilości glicyny i proliny. Dlatego też nie można go zastąpić innymi źródłami białka.
- Witamina C – jest niezbędna przy syntezie własnego kolagenu, a jak wiadomo wchodzi on w skład struktur stawowych. Jest ona również wykorzystywana w organizmie jako antyoksydant, który chroni stawy przed zgubnym działaniem wolnych rodników tlenowych.
- Szczególnie godnym polecenia zdaje się być KolagenCito, którego 1 pastylka zawiera aż 400 mg kolagenu wraz witaminą C.
Pocenie się, zwłaszcza w gorące dni i podczas intensywnej aktywności fizycznej jest zupełnie naturalnym zjawiskiem fizjologicznym. Bywa jednak i tak, że pocimy się zdecydowanie nadmiernie, co często staje się krępujące, uprzykrza nam życie i sprawia, że niechętnie podejmujemy jakikolwiek wysiłek fizyczny.
Dlaczego się pocimy?
Pot jest niezmiernie ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i zdrowego wyglądu skóry. Składa się przede wszystkim z wody, zawiera też dodatek mocznika, kwasu mlekowego, węglowodanów, lipidów oraz soli mineralnych, m.in.: potasu, wapnia, magnezu i żelaza.
Pocenie się to jeden z elementów obrony organizmu przed przegrzaniem. Pot nadaje skórze kwaśny odczyn i tym samym chroni przed namnażaniem się szkodliwych patologicznych bakterii. Razem z łojem i komórkami naskórka tworzy barierę ochronną przed UV, chemikaliami i alergenami.
Jak dbać o skórę, żeby od potu nie wyskakiwały pryszcze?
Nadmierne pocenie się może sprzyjać zakażeniom bakteryjnym i trądzikowi tylko w przypadku niewłaściwej i nieprawidłowej higieny. Jak zatem zadbać o skórę po ćwiczeniach?
Po udanym treningu wystarczy spoconą skórę umyć preparatem o delikatnych właściwościach myjących i kwaśnym pH i delikatnie osuszyć. W przypadku problemu suchości nanieść balsam nawilżający.
Jak uporać się z nadmiernym poceniem?
Objawowo nadmierne pocenie można niwelować za pomocą antyperspirantów. Najskuteczniejsze antyperspiranty są te, które powodują nie tylko zmniejszenie wydzielania potu, ale także ze względu na swoje działanie bakteriobójcze hamują powstawanie przykrego zapachu. Dodatkowo preparaty ograniczające pocenie zawierają garbniki, ałuny o właściwościach garbujących skórę oraz składniki o działaniu łagodzącym, niwelującym powstałe podrażnienia.
linki sponsorowane, reklamy
cellulit - KOLAGEN_cito dla biegaczy - KOLAGEN_cito zmarszczki - KOLAGEN_cito wyścigi konne - KOLAGEN_cito piękne ciało - KOLAGEN_cito dla biegaczy - KOLAGEN_cito bóle stawów - KOLAGEN_cito produkty na piersi - KOLAGEN_cito na odporność - szałwia - Cukierki_Szalwiowe dla sedniorów - szałwia - Cukierki_Szalwiowe nowości - szałwia - Cukierki_Szalwiowe w zielarniach - szałwia - Cukierki_Szalwiowe co dobrego - szałwia - Cukierki_Szalwiowe na grypę szałwia - Cukierki_Szalwiowe w aptekach - szałwia - Cukierki_Szalwiowe na kaszel palacza szałwia - Cukierki_Szalwiowe przeciw stresowi - aronia - Cukierki_Aroniowe właściwości aronii - Cukierki_Aroniowe dla całej rodziny - aronia - Cukierki_Aroniowe produkty na odporność - aronia - Cukierki_Aroniowe dla całej rodziny - aronia - Cukierki_Aroniowe dla całej rodziny - aronia - Cukierki_Aroniowe cukierki z ziołami - aronia - Cukierki_Aroniowe ziołowe cukierki - aronia - Cukierki_Aroniowe ładna cera - Cukierki_Pokrzywowe dla sedniorów - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe dla całej rodziny - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe zioła w cukierkach - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe produkty na odporność - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe produkty na odporność - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe na wzmocnienie - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe zioła - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe żeńszeń imbir - cukierki - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe apteka - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe cukierki - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe na odporność - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe żeńszeń imbir - cukierki - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe przeciw stresowi - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe cukierki - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe wspomaganie - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe na odporność - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa dla całej rodziny - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa ziołowe wspomaganie - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa ziołowe specjały - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa ziołowe specjały - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa ziołowe cukierki - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa zioła w cukierkach - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa nowości z apteki - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa nowości - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez ziołowe produkty - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez nowości z apteki - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez w aptekach - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez nowości z apteki - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez ziołowe wspomaganie - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez właściwości czarnego bzu - Cukierki_Czarny_Bez nowości z apteki - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez co dobrego - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe co dobrego - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe na wzmocnienie - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe w zielarniach - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe ziołowe cukierki - cukierki głogowe - Cukierki_Glogowe w zielarniach - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe ziołowe cukierki - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe zielarnia - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe na wzmocnienie - melisa - Cukierki_Melisowe nowości z apteki - melisa - Cukierki_Melisowe apteka - melisa - Cukierki_Melisowe na odporność - melisa - Cukierki_Melisowe zioła w cukierkach - melisa - Cukierki_Melisowe co dobrego - melisa - Cukierki_Melisowe co dobrego - melisa - Cukierki_Melisowe właściwości melisy - Cukierki_Melisowe zioła w cukierkach - waleriana - Cukierki_Walerianowe dla sedniorów - waleriana - Cukierki_Walerianowe właściwości waleriany - Cukierki_Walerianowe w zielarniach - waleriana - Cukierki_Walerianowe produkty na odporność - waleriana - Cukierki_Walerianowe przeciw stresowi - waleriana - Cukierki_Walerianowe dla sedniorów - waleriana - Cukierki_Walerianowe dla sedniorów - waleriana - Cukierki_Walerianowe bieg z przeszkodami - Dezodorant_SuperDeo szybownictwo - Dezodorant_SuperDeo jogging - Dezodorant_SuperDeo produkty dla sportowców - Dezodorant_SuperDeo dla sportowców - Dezodorant_SuperDeo koszykówka - Dezodorant_SuperDeo jazda na rolkach - Dezodorant_SuperDeo gra w kości - Dezodorant_SuperDeo
Przychodnia.pl, jest nazwą zastrzeżoną (C) 1999. Informacje zawarte na naszych stronach WWW mają charakter dydaktyczno - poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do zaniechania kontaktu z lekarzami w celu badania, leczenia czy konsultacji. Jakkolwiek zespół redakcyjny dokłada wszelkich starań, aby informacje tu zawarte były rzetelne i pochodziły z wiarygodnych źródeł, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich stosowanie w praktyce.