Pierwsza Polska Przychodnia Internetowa
Ambrożego, Marcina Sobota 7. Grudnia 2019r
linki sponsorowane, reklamy
Aerobik
Aerobik polega na intensywnych, dynamicznych i żywych ćwiczeniach, które wykonywane odpowiednio długo i systematycznie wpływają na dobry stan serca i płuc. Trening łączy w sobie rytmiczne ćwiczenia ruchowe z rozciąganiem oraz ćwiczeniami typowo siłowymi, a jego celem jest poprawienie rozciągliwości, siły mięśni oraz wydajności układów oddechowego i krążeniowego.
Aerobik (greckiego - aer, aeros - powietrze + bios - życie)
jest to trening oparty na intensywnej wymianie tlenowej.
Ruch aerobowy
są to wszystkie formy ruchu, podczas których zwiększa się wymiana tlenowa w organizmie.
Najpopularniejsze formy zajęć aerobiku:
Aerobic-dance-taneczny – grupa ćwiczeń gimnastycznych, wykonywanych do muzyki, powstał jako dyscyplina rekreacyjna, stając się z czasem również dyscypliną sportową, w której odbywają się regularnie mistrzostwa świata. Ten rodzaj aerobiku kierowany jest do osób z dobrym poczuciem rytmu oraz nielubiących monotonnych ćwiczeń. W tę formę aerobiku wplecione są układy taneczne, których grupa stopniowo się uczy, przyswajając ciągle nowe elementy i ćwiczenia. Jest to forma bardzo urozmaicona.
TBC (Total Body Condition) – jedna z odmian aerobiku polegająca na rzeźbieniu mięśni całego ciała. Pozwala w stosunkowo krótkim czasie ukształtować sylwetkę, przyspiesza metabolizm i spalanie tłuszczu. Jest to ogólnorozwojowy rodzaj aerobiku, w którym do ćwiczeń wykorzystuje się dodatkowo hantle i maty.
Step-Step – jest odmianą aerobiku uprawianą z taką samą popularnością przez kobiety i mężczyzn. Jako innowację dla podniesienia intensywności zajęć można wprowadzić lekkie hantle. Ćwiczenia w tej formie aerobiku wykonywane są z pomocą stepu i często opierają się na ciekawych układach choreograficznych.
Low impact aerobik – ćwiczenia, w których bierze udział duża grupa mięśni i w których przynajmniej jedna noga ma cały czas kontakt z podłogą. Są to ćwiczenia o stosunkowo małej intensywności. Tego rodzaju ćwiczenia powstały ze względu na mniejsze ryzyko kontuzji w porównaniu z metodą Hi impact. Ćwiczenia są raczej proste, dostosowane do osób początkujących. Opierają się na tak zwanej pozycji bazowej ciała, czyli lekko ugiętych kolanach i ramionach, wysuniętej do przodu miednicy oraz napiętych mięśniach pośladków i brzucha. Zapobiega to nadmiernemu obciążeniu stawów. Low impact to ćwiczenia idealne dla osób starszych, ociężałych czy nawet kobiet w ciąży.
Fat burning – ćwiczenia „spalające tłuszcz“. Ich sekret tkwi w utrzymywaniu tętna na poziomie 120-130 uderzeń na minutę. W takt niezbyt szybkiej muzyki wykonuje się bardzo proste, niezbyt męczące ćwiczenia, tworzące nieskomplikowany układ choreograficzny. Trening o umiarkowanej intensywności (bez skoków, wymachów czy energicznych ruchów). Ten rodzaj aerobiku nastawiony jest przede wszystkim na podniesienie poziomu tętna i intensywne spalanie tłuszczu poprzez wykonywanie ćwiczeń o charakterze bardzo dynamicznych ruchów (np. pajacyki, podskoki).
Aqua aerobik Aqua aerobik jest świetną alternatywą dla klasycznego aerobiku w przypadku osób kochających wodę. Zajęcia odbywają się w płytkim basenie. Ćwiczenia dobrane są w taki sposób, aby wykorzystywać opór wody, który jest znacznie większy niż opór powietrza, dlatego daje on szybkie i dobre rezultaty. Jego dodatkową zaletą jest to, że nie obciąża stawów. Woda ma ponadto działanie kojące i uspokajające układ nerwowy.
Aerobic sportowy Zajęcia aerobiku sportowego nastawione w szczególności na zwiększenie wydolności organizmu poprzez ćwiczenia aerobowe, kierowane są do osób wysportowanych, o dobrej kondycji i koordynacji ruchowej, pragnących wzmocnić swoje ciało w stopniu znacznym i zwiększyć siłę mięśni. Nastawiony jest na ćwiczenia bardzo dynamiczne oraz siłowe, umożliwiające szybkie spalanie tłuszczu i przyrost masy mięśniowej.
Zalety aerobiku
Główną zaletą aerobiku jest skuteczność w spalaniu tłuszczu, a więc odchudzaniu i kształtowaniu sylwetki. Ćwiczenia o charakterze aerobowym wzmacniają płuca i serce, pomagają obniżyć poziom cholesterolu, zapobiegają cukrzycy i nadciśnieniu i zwiększają wydolność całego organizmu. Aerobik ma również bardzo pozytywny wpływ na psychikę – pozwala zrzucić z siebie stres, dodaje energii i witalności, wspomaga walkę z bezsennością i stymuluje produkcję endorfin, czyli hormonów szczęścia.
Treningi
Często wiele osób ćwiczących zmaga się z różnego rodzaju problemami w obrębie stawów. Nieprzyjemne trzeszczenie wewnątrz kolana, ból łokcia, czy piekący bark nierzadko uniemożliwia odbycie treningu. Co zrobić, aby pomóc swoim stawom utrzymać zdrowie? Poniżej znajdziemy kilka sprawdzonych sposobów na ochronę stawów.
1. Rozgrzewka przed treningiem
Na początku ćwiczeń bardzo ważne jest odpowiednie rozgrzanie stawów i mięśni przed właściwym treningiem. Rozgrzewka ma za zadanie nie tylko przygotować układ krążenia. Nastawia również cały układ ruchu do intensywnego treningu. Do mięśni zaczyna napływać więcej krwi i stają się one bardziej wytrzymałe. Lepiej stabilizują też wykonywany ruch i mogą zapewnić lepszą ochronę stawów. Rozgrzewka to także przygotowanie psychiczne. Dzięki niej możemy lepiej skupić się na wykonywanych ćwiczeniach, a tym samym zwiększyć ochronę stawów.
Pamiętajmy, że lepiej chronić stawy przed kontuzją niż leczyć jej następstwa.
2. Mierzmy siły na zamiary
Nie przeceniajmy naszych sił. Pamiętaj, aby nie zaczynać treningu od maksymalnego wysiłku. Po pierwsze, może to utrudnić prawidłowe wykonanie ćwiczenia. Po drugie, zbyt szybkie obciążaniea może zaszkodzić stawom nawet kiedy są już rozgrzane. Podczas treningu wysiłek zwiększajmy stopniowo. Po rozgrzewce zacznijmy od 45% maksymalnego wysiłku, następnie 60%, dalej 70%, a dopiero po tym stosujemy 85% maksymalnego wysiłku.
3. Nie przesadzajmy z częstością treningów
Możliwe, że zależy nam na szybkich efektach treningu. Niestety łatwo można zniszczyć stawy. Do tematu należy podejść ostrożnie i uzbroić się w cierpliwość. Przetrenowanie, podobnie jak błędy w technice wykonywanych ćwiczeń, może negatywnie wpłynąć na układ ruchu.
Stawy tak samo jak mięśnie potrzebują czasu na regenerację, by wrócić do formy i utrzymać optymalną wytrzymałość.
4. Ochrona stawów
Nadgarstki można chronić specjalnie do tego przygotowanymi usztywniaczami lub taśmami usztywniającymi. Stawy kolanowe również możnaz chronić przy pomocy specjalnych taśm usztywniających staw kolanowy. Łokcie, podobne jak w przypadku nadgarstków i kolan możnaz zastosować usztywniacze.
Akcesoria zapewniające ochronę stawów nie należą do drogich, a pozwolą uniknąć kosztownej rehabilitacji.
5. Zioła wspomagające stawy
- Imbir, który stabilizuje poziom kortyzolu, co wiąże się z działaniem przeciwzapalnym. Obniżenie poziomu tego hormonu glikokortykosteroidowego pozwala również zahamować rozpad kolagenu.
6. Suplementy na stawy
Ochrona stawów to również odpowiednie suplementy.
- Kolagen – stosowanie kolagenu pozwala dostarczyć aminokwasów, które są później wykorzystywane przez organizm do wzmocnienia struktury stawowej. Profil aminokwasowy kolagenu jest nietypowy i znacząco różni się od białka serwatkowego, czy białka mlecznego. Zawiera wysokie ilości glicyny i proliny. Dlatego też nie można go zastąpić innymi źródłami białka.
- Witamina C – jest niezbędna przy syntezie własnego kolagenu, a jak wiadomo wchodzi on w skład struktur stawowych. Jest ona również wykorzystywana w organizmie jako antyoksydant, który chroni stawy przed zgubnym działaniem wolnych rodników tlenowych.
- Szczególnie godnym polecenia zdaje się być KolagenCito, którego 1 pastylka zawiera aż 400 mg kolagenu wraz witaminą C.
Pocenie się, zwłaszcza w gorące dni i podczas intensywnej aktywności fizycznej jest zupełnie naturalnym zjawiskiem fizjologicznym. Bywa jednak i tak, że pocimy się zdecydowanie nadmiernie, co często staje się krępujące, uprzykrza nam życie i sprawia, że niechętnie podejmujemy jakikolwiek wysiłek fizyczny.
Dlaczego się pocimy?
Pot jest niezmiernie ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i zdrowego wyglądu skóry. Składa się przede wszystkim z wody, zawiera też dodatek mocznika, kwasu mlekowego, węglowodanów, lipidów oraz soli mineralnych, m.in.: potasu, wapnia, magnezu i żelaza.
Pocenie się to jeden z elementów obrony organizmu przed przegrzaniem. Pot nadaje skórze kwaśny odczyn i tym samym chroni przed namnażaniem się szkodliwych patologicznych bakterii. Razem z łojem i komórkami naskórka tworzy barierę ochronną przed UV, chemikaliami i alergenami.
Jak dbać o skórę, żeby od potu nie wyskakiwały pryszcze?
Nadmierne pocenie się może sprzyjać zakażeniom bakteryjnym i trądzikowi tylko w przypadku niewłaściwej i nieprawidłowej higieny. Jak zatem zadbać o skórę po ćwiczeniach?
Po udanym treningu wystarczy spoconą skórę umyć preparatem o delikatnych właściwościach myjących i kwaśnym pH i delikatnie osuszyć. W przypadku problemu suchości nanieść balsam nawilżający.
Jak uporać się z nadmiernym poceniem?
Objawowo nadmierne pocenie można niwelować za pomocą antyperspirantów. Najskuteczniejsze antyperspiranty są te, które powodują nie tylko zmniejszenie wydzielania potu, ale także ze względu na swoje działanie bakteriobójcze hamują powstawanie przykrego zapachu. Dodatkowo preparaty ograniczające pocenie zawierają garbniki, ałuny o właściwościach garbujących skórę oraz składniki o działaniu łagodzącym, niwelującym powstałe podrażnienia.
linki sponsorowane, reklamy
tenis stołowy - KOLAGEN_cito rzut dyskiem - KOLAGEN_cito jędrne usta - KOLAGEN_cito bieganie - KOLAGEN_cito bieg z przeszkodami - KOLAGEN_cito dziąsła - KOLAGEN_cito produkty z kolagenu - KOLAGEN_cito wzmocnienie bioder - KOLAGEN_cito na kaszel tabletki szałwia - Cukierki_Szalwiowe na kaszel tabletki szałwia - Cukierki_Szalwiowe na ból gardła szałwia - Cukierki_Szalwiowe zielarnia szałwia - Cukierki_Szalwiowe ziołowe produkty - szałwia - Cukierki_Szalwiowe ładny głos szałwia - Cukierki_Szalwiowe przeziębienie leki szałwia - Cukierki_Szalwiowe ziołowe wspomaganie - szałwia - Cukierki_Szalwiowe przeciw stresowi - aronia - Cukierki_Aroniowe produkty na odporność - aronia - Cukierki_Aroniowe w aptekach - aronia - Cukierki_Aroniowe aronia - cukierki - Cukierki_Aroniowe zielarnia - aronia - Cukierki_Aroniowe cukierki z ziołami - aronia - Cukierki_Aroniowe nowości z apteki - aronia - Cukierki_Aroniowe nowości - aronia - Cukierki_Aroniowe cukierki z ziołami - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe dla całej rodziny - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ziołowe produkty - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe nowości z zielarni - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ziołowe wspomaganie - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ładna skóra - Cukierki_Pokrzywowe w aptekach - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe zielarnia - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe w zielarniach - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe produkty - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe cukierki z ziołami - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe zioła - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe specjały - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe specjały - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe produkty z żeńszenia i imbiru - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe na odporność - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe aloes trawa cytrynowa - cukierki - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa dla całej rodziny - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa ziołowe cukierki - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa cukierki ziołowe - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa ziołowe wspomaganie - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa cukierki ziołowe - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa ziołowe specjały - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa zioła - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa apteka - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez produkty z czarnego bzu - Cukierki_Czarny_Bez w zielarniach - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez właściwości czarnego bzu - Cukierki_Czarny_Bez ziołowe produkty - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez zielarnia - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez apteka - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez apteka - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez zioła - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe właściwości głogu - Cukierki_Glogowe w aptekach - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe zielarnia - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe ziołowe cukierki - cukierki głogowe - Cukierki_Glogowe zioła - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe na odporność - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe w zielarniach - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe zioła w cukierkach - melisa - Cukierki_Melisowe zioła w cukierkach - melisa - Cukierki_Melisowe dla sedniorów - melisa - Cukierki_Melisowe dla całej rodziny - melisa - Cukierki_Melisowe ziołowe cukierki - cukierki melisowe - Cukierki_Melisowe ziołowe cukierki - melisa - Cukierki_Melisowe zielarnia - melisa - Cukierki_Melisowe dla całej rodziny - melisa - Cukierki_Melisowe ziołowe specjały - waleriana - Cukierki_Walerianowe dla sedniorów - waleriana - Cukierki_Walerianowe nowości z zielarni - waleriana - Cukierki_Walerianowe dla sedniorów - waleriana - Cukierki_Walerianowe zioła w cukierkach - waleriana - Cukierki_Walerianowe przeciw stresowi - waleriana - Cukierki_Walerianowe nowości - waleriana - Cukierki_Walerianowe cukierki walerianowe - cukierki - Cukierki_Walerianowe tenis stołowy - Dezodorant_SuperDeo kolarstwo - Dezodorant_SuperDeo rzut oszczepem - Dezodorant_SuperDeo najskuteczniejszy dezodorant - Dezodorant_SuperDeo skok w dal - Dezodorant_SuperDeo górskie spływy kajakowe - Dezodorant_SuperDeo rzut dyskiem - Dezodorant_SuperDeo wyścigi samochodowe - Dezodorant_SuperDeo
Przychodnia.pl, jest nazwą zastrzeżoną (C) 1999. Informacje zawarte na naszych stronach WWW mają charakter dydaktyczno - poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do zaniechania kontaktu z lekarzami w celu badania, leczenia czy konsultacji. Jakkolwiek zespół redakcyjny dokłada wszelkich starań, aby informacje tu zawarte były rzetelne i pochodziły z wiarygodnych źródeł, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich stosowanie w praktyce.
Udostępnij
Facebook