Pierwsza Polska Przychodnia Internetowa
Władysława, Aurelii Piątek 25. Września 2020r
linki sponsorowane, reklamy
JOGA leczy - Pozycje - Asany
linki sponsorowane, reklamy
Wielbłąd
ustrasana
  1. Uklęknij - nogi razem, palce stóp skierowane do tyłu.
  2. Podeprzyj się w pasie dłońmi i przechyl się powoli do tyłu. Wypchnij miednicę do przodu.
  3. Odchyl głowę do tyłu.
  4. Opuść ręce, prawą nad prawą piętą, lewą nad lewą i spróbuj położyć dłonie na podeszwach stóp.
  5. Ściągnij pośladki i wypchnij miednicę oraz uda jak najdalej do przodu.
  6. Pozostań w tej pozycji tak długo, jak się nam uda. Oddychaj normalnie.
  7. Powtórz ćwiczenie dwukrotnie.
Pamiętajmy o tym, aby wypiąć do przodu piersi i miednicę; będzie nam więc łatwiej wychylić się do tyłu.
Nie przechylaj się do tyłu na siłę, a jedynie do momentu, w którym poczujemy ból.
Początkowo ręce będą wisiały w powietrzu.
Nie trzeba się jednak martwić, że nie od razu dosięgniemy stóp.
Ta asana jest bardzo łagodnym, a jednocześnie skutecznym ćwiczeniem wzmacniającym kręgosłup.
Treningi
Często wiele osób ćwiczących zmaga się z różnego rodzaju problemami w obrębie stawów. Nieprzyjemne trzeszczenie wewnątrz kolana, ból łokcia, czy piekący bark nierzadko uniemożliwia odbycie treningu. Co zrobić, aby pomóc swoim stawom utrzymać zdrowie? Poniżej znajdziemy kilka sprawdzonych sposobów na ochronę stawów.
1. Rozgrzewka przed treningiem
Na początku ćwiczeń bardzo ważne jest odpowiednie rozgrzanie stawów i mięśni przed właściwym treningiem. Rozgrzewka ma za zadanie nie tylko przygotować układ krążenia. Nastawia również cały układ ruchu do intensywnego treningu. Do mięśni zaczyna napływać więcej krwi i stają się one bardziej wytrzymałe. Lepiej stabilizują też wykonywany ruch i mogą zapewnić lepszą ochronę stawów. Rozgrzewka to także przygotowanie psychiczne. Dzięki niej możemy lepiej skupić się na wykonywanych ćwiczeniach, a tym samym zwiększyć ochronę stawów.
Pamiętajmy, że lepiej chronić stawy przed kontuzją niż leczyć jej następstwa.
2. Mierzmy siły na zamiary
Nie przeceniajmy naszych sił. Pamiętaj, aby nie zaczynać treningu od maksymalnego wysiłku. Po pierwsze, może to utrudnić prawidłowe wykonanie ćwiczenia. Po drugie, zbyt szybkie obciążaniea może zaszkodzić stawom nawet kiedy są już rozgrzane. Podczas treningu wysiłek zwiększajmy stopniowo. Po rozgrzewce zacznijmy od 45% maksymalnego wysiłku, następnie 60%, dalej 70%, a dopiero po tym stosujemy 85% maksymalnego wysiłku.
3. Nie przesadzajmy z częstością treningów
Możliwe, że zależy nam na szybkich efektach treningu. Niestety łatwo można zniszczyć stawy. Do tematu należy podejść ostrożnie i uzbroić się w cierpliwość. Przetrenowanie, podobnie jak błędy w technice wykonywanych ćwiczeń, może negatywnie wpłynąć na układ ruchu.
Stawy tak samo jak mięśnie potrzebują czasu na regenerację, by wrócić do formy i utrzymać optymalną wytrzymałość.
4. Ochrona stawów
Nadgarstki można chronić specjalnie do tego przygotowanymi usztywniaczami lub taśmami usztywniającymi. Stawy kolanowe również możnaz chronić przy pomocy specjalnych taśm usztywniających staw kolanowy. Łokcie, podobne jak w przypadku nadgarstków i kolan możnaz zastosować usztywniacze.
Akcesoria zapewniające ochronę stawów nie należą do drogich, a pozwolą uniknąć kosztownej rehabilitacji.
5. Zioła wspomagające stawy
- Imbir, który stabilizuje poziom kortyzolu, co wiąże się z działaniem przeciwzapalnym. Obniżenie poziomu tego hormonu glikokortykosteroidowego pozwala również zahamować rozpad kolagenu.
6. Suplementy na stawy
Ochrona stawów to również odpowiednie suplementy.
- Kolagen – stosowanie kolagenu pozwala dostarczyć aminokwasów, które są później wykorzystywane przez organizm do wzmocnienia struktury stawowej. Profil aminokwasowy kolagenu jest nietypowy i znacząco różni się od białka serwatkowego, czy białka mlecznego. Zawiera wysokie ilości glicyny i proliny. Dlatego też nie można go zastąpić innymi źródłami białka.
- Witamina C – jest niezbędna przy syntezie własnego kolagenu, a jak wiadomo wchodzi on w skład struktur stawowych. Jest ona również wykorzystywana w organizmie jako antyoksydant, który chroni stawy przed zgubnym działaniem wolnych rodników tlenowych.
- Szczególnie godnym polecenia zdaje się być KolagenCito, którego 1 pastylka zawiera aż 400 mg kolagenu wraz witaminą C.
Pocenie się, zwłaszcza w gorące dni i podczas intensywnej aktywności fizycznej jest zupełnie naturalnym zjawiskiem fizjologicznym. Bywa jednak i tak, że pocimy się zdecydowanie nadmiernie, co często staje się krępujące, uprzykrza nam życie i sprawia, że niechętnie podejmujemy jakikolwiek wysiłek fizyczny.
Dlaczego się pocimy?
Pot jest niezmiernie ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i zdrowego wyglądu skóry. Składa się przede wszystkim z wody, zawiera też dodatek mocznika, kwasu mlekowego, węglowodanów, lipidów oraz soli mineralnych, m.in.: potasu, wapnia, magnezu i żelaza.
Pocenie się to jeden z elementów obrony organizmu przed przegrzaniem. Pot nadaje skórze kwaśny odczyn i tym samym chroni przed namnażaniem się szkodliwych patologicznych bakterii. Razem z łojem i komórkami naskórka tworzy barierę ochronną przed UV, chemikaliami i alergenami.
Jak dbać o skórę, żeby od potu nie wyskakiwały pryszcze?
Nadmierne pocenie się może sprzyjać zakażeniom bakteryjnym i trądzikowi tylko w przypadku niewłaściwej i nieprawidłowej higieny. Jak zatem zadbać o skórę po ćwiczeniach?
Po udanym treningu wystarczy spoconą skórę umyć preparatem o delikatnych właściwościach myjących i kwaśnym pH i delikatnie osuszyć. W przypadku problemu suchości nanieść balsam nawilżający.
Jak uporać się z nadmiernym poceniem?
Objawowo nadmierne pocenie można niwelować za pomocą antyperspirantów. Najskuteczniejsze antyperspiranty są te, które powodują nie tylko zmniejszenie wydzielania potu, ale także ze względu na swoje działanie bakteriobójcze hamują powstawanie przykrego zapachu. Dodatkowo preparaty ograniczające pocenie zawierają garbniki, ałuny o właściwościach garbujących skórę oraz składniki o działaniu łagodzącym, niwelującym powstałe podrażnienia.
linki sponsorowane, reklamy
produkty na piersi - KOLAGEN_cito szachy - KOLAGEN_cito problemy stawów - KOLAGEN_cito kolagen na piersi - KOLAGEN_cito zapasy - KOLAGEN_cito nurkowanie z rurką - KOLAGEN_cito dla kobiet dbających o urodę - KOLAGEN_cito apteki internetowe - KOLAGEN_cito ziołowe cukierki - szałwia - Cukierki_Szalwiowe zielarz szałwia - Cukierki_Szalwiowe najlepsze w aptece szałwia - Cukierki_Szalwiowe na gardło szałwia - Cukierki_Szalwiowe na przeziębienie szałwia - Cukierki_Szalwiowe ładny głos szałwia - Cukierki_Szalwiowe szałwia szałwia - Cukierki_Szalwiowe ładny głos szałwia - Cukierki_Szalwiowe co dobrego - aronia - Cukierki_Aroniowe ziołowe produkty - aronia - Cukierki_Aroniowe zielarnia - aronia - Cukierki_Aroniowe nowości z apteki - aronia - Cukierki_Aroniowe cukierki z ziołami - aronia - Cukierki_Aroniowe ziołowe cukierki - aronia - Cukierki_Aroniowe produkty na odporność - aronia - Cukierki_Aroniowe apteka - aronia - Cukierki_Aroniowe nowości z apteki - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ładne włosy - Cukierki_Pokrzywowe ładne włosy - Cukierki_Pokrzywowe w aptekach - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ładne włosy - Cukierki_Pokrzywowe w aptekach - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ładne włosy - Cukierki_Pokrzywowe ładne włosy - Cukierki_Pokrzywowe co dobrego - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe zielarnia - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe wspomaganie - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe produkty - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe dla sedniorów - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe nowości z apteki - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe produkty - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe właściwości żeńszenia imbiru - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe nowości z apteki - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa nowości z zielarni - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa co dobrego - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa na wzmocnienie - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa na wzmocnienie - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa co dobrego - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa właściwości aloesu trawy cytrynowej - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa w zielarniach - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa przeciw stresowi - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez produkty na odporność - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez ziołowe specjały - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez dla sedniorów - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez właściwości czarnego bzu - Cukierki_Czarny_Bez produkty z czarnego bzu - Cukierki_Czarny_Bez cukierki z ziołami - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez zioła w cukierkach - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez ziołowe cukierki - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe nowości z zielarni - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe nowości z apteki - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe na odporność - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe apteka - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe zielarnia - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe zielarnia - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe zielarnia - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe produkty na odporność - melisa - Cukierki_Melisowe ziołowe wspomaganie - melisa - Cukierki_Melisowe nowości z apteki - melisa - Cukierki_Melisowe nowości z zielarni - melisa - Cukierki_Melisowe dla sedniorów - melisa - Cukierki_Melisowe ziołowe wspomaganie - melisa - Cukierki_Melisowe ziołowe specjały - melisa - Cukierki_Melisowe właściwości melisy - Cukierki_Melisowe cukierki ziołowe - cukierki walerianowe - Cukierki_Walerianowe dla całej rodziny - waleriana - Cukierki_Walerianowe dla całej rodziny - waleriana - Cukierki_Walerianowe produkty na odporność - waleriana - Cukierki_Walerianowe produkty na odporność - waleriana - Cukierki_Walerianowe ziołowe wspomaganie - waleriana - Cukierki_Walerianowe cukierki ziołowe - cukierki walerianowe - Cukierki_Walerianowe nowości - waleriana - Cukierki_Walerianowe sztafeta - Dezodorant_SuperDeo szermierka - Dezodorant_SuperDeo lekkoatletyka - Dezodorant_SuperDeo sztafeta - Dezodorant_SuperDeo sztafeta - Dezodorant_SuperDeo narty wodne - Dezodorant_SuperDeo podnoszenia ciężarów - Dezodorant_SuperDeo biegi na przełaj - Dezodorant_SuperDeo


Przychodnia.pl, jest nazwą zastrzeżoną (C) 1999. Informacje zawarte na naszych stronach WWW mają charakter dydaktyczno - poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do zaniechania kontaktu z lekarzami w celu badania, leczenia czy konsultacji. Jakkolwiek zespół redakcyjny dokłada wszelkich starań, aby informacje tu zawarte były rzetelne i pochodziły z wiarygodnych źródeł, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich stosowanie w praktyce.
Udostępnij
Facebook