Pierwsza Polska Przychodnia Internetowa
Wacława, Izydora Sobota 4. Kwietnia 2020r
linki sponsorowane, reklamy
JOGA leczy - Pozycje - Asany
linki sponsorowane, reklamy
Balansowanie na palcach stóp
  1. Kucnij z szeroko rozwartymi kolanami. Zwieś ręce między kolanami lub oprzyj je na nich.
  2. Przenieś ciężar ciała na palce, a potem powoli na piąty. Wytrzymaj dwadzieścia sekund w tej pozycji.
  3. Powoli wróć na palce. Jeśli ktoś uzna, że potrzebny jest mu odpoczynek, może na chwilę usiąść.
  4. Powtórz ćwiczenie trzy razy.
  5. W czasie ćwiczenia próbuj zewrzeć kolana.
Jeśli komuś nie sprawia trudności balansowanie na palcach, niech przerzuci ciężar ciała na pięty i odwrotnie.
Balansowanie na palcach stóp wzmacnia nie tylko palce, lecz również całe stopy i nogi. Ćwiczenie to, wbrew pozorom, działa na wiele części ciała.
Treningi
Często wiele osób ćwiczących zmaga się z różnego rodzaju problemami w obrębie stawów. Nieprzyjemne trzeszczenie wewnątrz kolana, ból łokcia, czy piekący bark nierzadko uniemożliwia odbycie treningu. Co zrobić, aby pomóc swoim stawom utrzymać zdrowie? Poniżej znajdziemy kilka sprawdzonych sposobów na ochronę stawów.
1. Rozgrzewka przed treningiem
Na początku ćwiczeń bardzo ważne jest odpowiednie rozgrzanie stawów i mięśni przed właściwym treningiem. Rozgrzewka ma za zadanie nie tylko przygotować układ krążenia. Nastawia również cały układ ruchu do intensywnego treningu. Do mięśni zaczyna napływać więcej krwi i stają się one bardziej wytrzymałe. Lepiej stabilizują też wykonywany ruch i mogą zapewnić lepszą ochronę stawów. Rozgrzewka to także przygotowanie psychiczne. Dzięki niej możemy lepiej skupić się na wykonywanych ćwiczeniach, a tym samym zwiększyć ochronę stawów.
Pamiętajmy, że lepiej chronić stawy przed kontuzją niż leczyć jej następstwa.
2. Mierzmy siły na zamiary
Nie przeceniajmy naszych sił. Pamiętaj, aby nie zaczynać treningu od maksymalnego wysiłku. Po pierwsze, może to utrudnić prawidłowe wykonanie ćwiczenia. Po drugie, zbyt szybkie obciążaniea może zaszkodzić stawom nawet kiedy są już rozgrzane. Podczas treningu wysiłek zwiększajmy stopniowo. Po rozgrzewce zacznijmy od 45% maksymalnego wysiłku, następnie 60%, dalej 70%, a dopiero po tym stosujemy 85% maksymalnego wysiłku.
3. Nie przesadzajmy z częstością treningów
Możliwe, że zależy nam na szybkich efektach treningu. Niestety łatwo można zniszczyć stawy. Do tematu należy podejść ostrożnie i uzbroić się w cierpliwość. Przetrenowanie, podobnie jak błędy w technice wykonywanych ćwiczeń, może negatywnie wpłynąć na układ ruchu.
Stawy tak samo jak mięśnie potrzebują czasu na regenerację, by wrócić do formy i utrzymać optymalną wytrzymałość.
4. Ochrona stawów
Nadgarstki można chronić specjalnie do tego przygotowanymi usztywniaczami lub taśmami usztywniającymi. Stawy kolanowe również możnaz chronić przy pomocy specjalnych taśm usztywniających staw kolanowy. Łokcie, podobne jak w przypadku nadgarstków i kolan możnaz zastosować usztywniacze.
Akcesoria zapewniające ochronę stawów nie należą do drogich, a pozwolą uniknąć kosztownej rehabilitacji.
5. Zioła wspomagające stawy
- Imbir, który stabilizuje poziom kortyzolu, co wiąże się z działaniem przeciwzapalnym. Obniżenie poziomu tego hormonu glikokortykosteroidowego pozwala również zahamować rozpad kolagenu.
6. Suplementy na stawy
Ochrona stawów to również odpowiednie suplementy.
- Kolagen – stosowanie kolagenu pozwala dostarczyć aminokwasów, które są później wykorzystywane przez organizm do wzmocnienia struktury stawowej. Profil aminokwasowy kolagenu jest nietypowy i znacząco różni się od białka serwatkowego, czy białka mlecznego. Zawiera wysokie ilości glicyny i proliny. Dlatego też nie można go zastąpić innymi źródłami białka.
- Witamina C – jest niezbędna przy syntezie własnego kolagenu, a jak wiadomo wchodzi on w skład struktur stawowych. Jest ona również wykorzystywana w organizmie jako antyoksydant, który chroni stawy przed zgubnym działaniem wolnych rodników tlenowych.
- Szczególnie godnym polecenia zdaje się być KolagenCito, którego 1 pastylka zawiera aż 400 mg kolagenu wraz witaminą C.
Pocenie się, zwłaszcza w gorące dni i podczas intensywnej aktywności fizycznej jest zupełnie naturalnym zjawiskiem fizjologicznym. Bywa jednak i tak, że pocimy się zdecydowanie nadmiernie, co często staje się krępujące, uprzykrza nam życie i sprawia, że niechętnie podejmujemy jakikolwiek wysiłek fizyczny.
Dlaczego się pocimy?
Pot jest niezmiernie ważny dla prawidłowego funkcjonowania organizmu i zdrowego wyglądu skóry. Składa się przede wszystkim z wody, zawiera też dodatek mocznika, kwasu mlekowego, węglowodanów, lipidów oraz soli mineralnych, m.in.: potasu, wapnia, magnezu i żelaza.
Pocenie się to jeden z elementów obrony organizmu przed przegrzaniem. Pot nadaje skórze kwaśny odczyn i tym samym chroni przed namnażaniem się szkodliwych patologicznych bakterii. Razem z łojem i komórkami naskórka tworzy barierę ochronną przed UV, chemikaliami i alergenami.
Jak dbać o skórę, żeby od potu nie wyskakiwały pryszcze?
Nadmierne pocenie się może sprzyjać zakażeniom bakteryjnym i trądzikowi tylko w przypadku niewłaściwej i nieprawidłowej higieny. Jak zatem zadbać o skórę po ćwiczeniach?
Po udanym treningu wystarczy spoconą skórę umyć preparatem o delikatnych właściwościach myjących i kwaśnym pH i delikatnie osuszyć. W przypadku problemu suchości nanieść balsam nawilżający.
Jak uporać się z nadmiernym poceniem?
Objawowo nadmierne pocenie można niwelować za pomocą antyperspirantów. Najskuteczniejsze antyperspiranty są te, które powodują nie tylko zmniejszenie wydzielania potu, ale także ze względu na swoje działanie bakteriobójcze hamują powstawanie przykrego zapachu. Dodatkowo preparaty ograniczające pocenie zawierają garbniki, ałuny o właściwościach garbujących skórę oraz składniki o działaniu łagodzącym, niwelującym powstałe podrażnienia.
linki sponsorowane, reklamy
solaria - KOLAGEN_cito redukcja zmarszczek - KOLAGEN_cito zielarnie internetowe - KOLAGEN_cito dyscypliny sportowe - KOLAGEN_cito jędrna skóra - KOLAGEN_cito baseball - KOLAGEN_cito kłopotliwe rozstępy - KOLAGEN_cito solaria - KOLAGEN_cito na odporność - szałwia - Cukierki_Szalwiowe na gardło szałwia - Cukierki_Szalwiowe na odporność - szałwia - Cukierki_Szalwiowe co na grypę szałwia - Cukierki_Szalwiowe pastylki amolowe szałwia - Cukierki_Szalwiowe w aptekach - szałwia - Cukierki_Szalwiowe szałwia szałwia - Cukierki_Szalwiowe co dobrego - szałwia - Cukierki_Szalwiowe dla całej rodziny - aronia - Cukierki_Aroniowe co dobrego - aronia - Cukierki_Aroniowe w zielarniach - aronia - Cukierki_Aroniowe ziołowe cukierki - aronia - Cukierki_Aroniowe na wzmocnienie - aronia - Cukierki_Aroniowe produkty na odporność - aronia - Cukierki_Aroniowe cukierki z ziołami - aronia - Cukierki_Aroniowe ziołowe produkty - aronia - Cukierki_Aroniowe wzmocnienie organizmu - Cukierki_Pokrzywowe na odporność - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe dla całej rodziny - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ziołowe produkty - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe nowości z zielarni - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe nowości z apteki - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe ładne włosy - Cukierki_Pokrzywowe ziołowe cukierki - pokrzywa - Cukierki_Pokrzywowe na wzmocnienie - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe dla całej rodziny - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe na odporność - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe wspomaganie - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe zioła - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe zielarnia - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe nowości - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe nowości - żeńszeń imbir - Cukierki_Zenszeniowo_Imbirowe ziołowe cukierki - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa ziołowe wspomaganie - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa w aptekach - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa nowości - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa dla całej rodziny - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa zielarnia - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa aloes trawa cytrynowa - cukierki - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa nowości z zielarni - aloes trawa cytrynowa - Cukierki_Aloesowe_z_Trawa_Cytrynowa dla całej rodziny - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez cukierki czarny bez - cukierki - Cukierki_Czarny_Bez ziołowe wspomaganie - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez ziołowe produkty - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez zioła w cukierkach - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez produkty na odporność - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez cukierki czarny bez - cukierki - Cukierki_Czarny_Bez co dobrego - czarny bez - Cukierki_Czarny_Bez ziołowe cukierki - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe produkty z głogu - Cukierki_Glogowe co dobrego - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe apteka - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe zioła - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe w zielarniach - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe na odporność - głóg, głogowe - Cukierki_Glogowe cukierki głogowe - cukierki - Cukierki_Glogowe na wzmocnienie - melisa - Cukierki_Melisowe zioła - melisa - Cukierki_Melisowe dla całej rodziny - melisa - Cukierki_Melisowe co dobrego - melisa - Cukierki_Melisowe dla sedniorów - melisa - Cukierki_Melisowe ziołowe cukierki - cukierki melisowe - Cukierki_Melisowe zioła w cukierkach - melisa - Cukierki_Melisowe właściwości melisy - Cukierki_Melisowe nowości z apteki - waleriana - Cukierki_Walerianowe co dobrego - waleriana - Cukierki_Walerianowe produkty z waleriany - Cukierki_Walerianowe właściwości waleriany - Cukierki_Walerianowe właściwości waleriany - Cukierki_Walerianowe cukierki ziołowe - cukierki walerianowe - Cukierki_Walerianowe w zielarniach - waleriana - Cukierki_Walerianowe zielarnia - waleriana - Cukierki_Walerianowe kolarstwo - Dezodorant_SuperDeo rzut młotem - Dezodorant_SuperDeo karate - Dezodorant_SuperDeo najlepszy dezodorant - Dezodorant_SuperDeo kolarstwo - Dezodorant_SuperDeo renomowany dezodorant - Dezodorant_SuperDeo skok o tyczce - Dezodorant_SuperDeo brydż - Dezodorant_SuperDeo
Przychodnia.pl, jest nazwą zastrzeżoną (C) 1999. Informacje zawarte na naszych stronach WWW mają charakter dydaktyczno - poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do zaniechania kontaktu z lekarzami w celu badania, leczenia czy konsultacji. Jakkolwiek zespół redakcyjny dokłada wszelkich starań, aby informacje tu zawarte były rzetelne i pochodziły z wiarygodnych źródeł, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich stosowanie w praktyce.
Udostępnij
Facebook