Pierwsza Polska Przychodnia Internetowa
Łukasza, Juliana Czwartek 18. Października 2018r
Leki związane z chorobą
linki sponsorowane, reklamy
Spróbujmy pomóc sami sobie
I Bóg nasz i diabeł pilnują więzienia
gdzie zamknięci tkwimy. Naszego istnienia
tu nie wybieraliśmy. Próżny płacz i łzy.
Jesteśmy ofiarą knowań przeznaczenia.

* * *

Słuchając głupich rad i podszeptów zdążasz
ku chaosowi. Mylnym tropem podążasz.
Poznaj samego siebie. Widź cel swój jasno.
Jesteś więcej wart niż się o to posądzasz.

Omar Chajjam Rubajaty tłum. autora

Co powinniśmy zatem czynić jeśli ogarnie nas fala smutku i nie wiedząc kiedy znajdziemy się w depresji?
Jak działać, aby nie zaostrzać kryzysu, a starać się z niego wydobyć? Jeśli nawet, niektóre depresje traktować można jako fatum, z którym musimy się zmierzyć, to doświadczenie uczy, że w każdej sytuacji niezbędne jest czynienie starań aby skutki owego fatum zmniejszać, a własną słabość przezwyciężać.
Istnieje wiele rad i sugestii. Każdy doświadczony terapeuta, ksiądz czy inny doradca do spraw związanych ze skutkami katastrof zna ich całe tuziny. Przedstawię pewną garść odnoszących się do osób będących w depresji.
  • Staraj się zaniechać taktyki negatywnego oceniania siebie i sytuacji w jakiej się znalazłeś. Zaprzestań obwiniania się o swój kryzys. Próbuj skupić się na konstruktywnym myśleniu i działaniu. Samoobwinianie się jest gwałtem zadawanym sobie samemu. Pamiętaj, że ci co się obwiniają mają zazwyczaj wygórowane mniemanie o sobie!
  • Sam nadajesz sens i znaczenie swojego życia. Staraj się skupić, na ile to możliwe, na każdej, najdrobniejszej nawet czynności, którą masz wykonać.
  • Próbuj podzielić drogę do wydobycia się z kryzysu na mniejsze etapy i serię posunięć. Jest to łatwiejsze niż porywać się na działanie totalne i jednorazowe.
  • Możesz być pewien, że podobnie jak wszystkie osoby w kryzysie i depresji, nieprawidłowo i pesymistycznie oceniasz sytuację. Aby się temu przeciwstawić musisz starać się zapanować nad irracjonalnym pesymizmem i negatywnymi emocjami.
  • Prawdopodobnie z powodu złego samopoczucia innym przypisujesz złe nastawienie do siebie lub do twych spraw. Jest to prawdopodobnie projekcja twych myśli i przekonań. Staraj się od tego wyzwolić.
  • Staraj się aktywnie, w miarę swych możliwości przeciwstawiać trudnościom i stawiaj czoło sytuacjom kryzysowym.
  • Staraj się myśleć aktywnie o danym celu, który powinieneś osiągnąć aby uporać się z kłopotami.
  • Dbaj o swój stan zdrowia: odżywiaj się regularnie, staraj się spać wystarczającą ilość godzin, lecz się.
  • Staraj się przebywać wśród drzew, łąk, jezior i gór. Energia matki natury wzmacnia siły i ładuje nasze bioakumulatory.
  • Odkryj ciszę. W ciszy i medytacji najłatwiej usłyszeć siebie.
Kiedy dałem to do przeczytania jednemu z moich pacjentów, skwitował powyższy tekst lapidarnie; „łatwo powiedzieć”.
.
ZRÓDŁO: BEZSENNOŚĆ–autor dr med. Janusz Krzyżowski

TREŚCI prezentowane w witrynie mają charakter edukacyjny i dotyczą problemów: bezsenności, depresji, lęków, patologii seksualizmu, psychiatrii transkulturowej autor dr n. med. Janusz Krzyżowski – psychiatra
KONTAKT: Gabinet prywatny tel. 22 833 18 68
Przyjmuje psychiatra: dr nauk med. Włodzimierz Szyszkowski
linki sponsorowane, reklamy
Przychodnia.pl, jest nazwą zastrzeżoną (C) 1999. Informacje zawarte na naszych stronach WWW mają charakter dydaktyczno - poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do zaniechania kontaktu z lekarzami w celu badania, leczenia czy konsultacji. Jakkolwiek zespół redakcyjny dokłada wszelkich starań, aby informacje tu zawarte były rzetelne i pochodziły z wiarygodnych źródeł, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich stosowanie w praktyce.