Pierwsza Polska Przychodnia Internetowa
Łukasza, Juliana Czwartek 18. Października 2018r
Leki związane z chorobą
linki sponsorowane, reklamy
Dobrze spać
Jedni się do tego przyznają inni nie - chodzi o bezsenność. Wcześniej czy później każdy z nas doświadcza, co znaczy to okropne słowo. Oto kilka rad, które przynajmniej niektórym, przynajmniej trochę mogą pomóc.
* Pamiętaj aby chodzić spać o regularnych porach. Jeśli je przegapisz, to musisz czekać następnego cyklu snu ( a bywa, że to jest koło pierwszej, drugiej w nocy). Organizm bowiem ma swój harmonogram, w którym jest STAŁY punkt pt. " pora spać".
Na wszystko jest odpowiednia pora. Nawet najważniejsza praca do napisania, do sprawdzenia musi być zrobiona na 1-2 godziny przed snem. Podobnie z ćwiczeniami fizycznymi, jeśli ćwiczysz również wieczorem (brawo!), to pamiętaj, że po wysiłku (tak fizycznym jak i psychicznym) trudniej jest zasnąć. Wskazana jest przynajmniej godzina na rozluźnienie, odprężenie, posłuchanie muzyki, poczytanie pogodnej książki, dobry film (ale nie horror!)
Wyklucz picie kawy lub mocnej herbaty po godzinie 15.00. Jeśli masz kłopoty ze snem, to popołudniowa kawa przyczyni się do bezsenności. Podobnie z sytymi kolacjami - wykluczone, tuż przed snem.
Ostrożnie z lekarstwami. Oprócz swych działań zasadniczych mogą mieć i te pobudzające. Nawet zwykłą witamina C należy brać rano, bo wieczorem może nam przeszkodzić w zasypianiu. Dlatego jeśli możemy, wszelkie tabletki bierzmy rano. Warto to też skonsultować z lekarzem.
Bywa, że ledwo znajdziemy sie w łóżku, a już parada problemów przelatuje przez naszą głowę. Nie myśl o nich, jeśli sądzisz, że są ważne, wstań zapisz najważniejsze na kartce i do łóżka!
Ważna sprawa - temperatura w sypialni. Za gorąco, zbyt suche powietrze (a gdzie nawilżacz na kaloryfer?), brak świeżego powietrza, to też może być powodem bezsenności. Lepiej ciepła, puchowa kołdra i szeroko uchylone okno.
Sprawdź czy twoje łóżko, twój materac nie powinien już pójść na emeryturę. W ciągu 10 lat materace tracą ponad 25% ze swego komfortu. Może warto pomyśleć o nowym ? To wbrew pozorom ważna sprawa, jak i na czym śpimy.
A tak w ogóle, to być może podobnie jak Napoleon, potrzebujesz tylko kilka (a nie kilkanaście) godzin snu ?
.
Słowo Polskie
linki sponsorowane, reklamy
Przychodnia.pl, jest nazwą zastrzeżoną (C) 1999. Informacje zawarte na naszych stronach WWW mają charakter dydaktyczno - poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do zaniechania kontaktu z lekarzami w celu badania, leczenia czy konsultacji. Jakkolwiek zespół redakcyjny dokłada wszelkich starań, aby informacje tu zawarte były rzetelne i pochodziły z wiarygodnych źródeł, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich stosowanie w praktyce.