Pierwsza Polska Przychodnia Internetowa
Łukasza, Juliana Czwartek 18. Października 2018r
Leki związane z chorobą
linki sponsorowane, reklamy
Gra o sylwetkę - jak schudnąć?
Rozpoczynając odchudzanie zadaj sobie najważniejsze pytanie - ile kilogramów chcesz schudnąć? Jeśli jesteś osobą młodą możesz od razu dążyć do wagi idealnej. Jak ją obliczyć ? Najprościej wg wzorca: - od swego wzrostu zmierzonego w centymetrach odejmujemy liczbę 100 a następnie, jeśli jesteśmy kobietą odejmujemy 10 %, a jeśli mężczyzną 5 %. I już wiemy. Ale uwaga ! Jeśli nasza nadwaga ma „wiele lat” możemy sobie pozwolić wyłącznie na „ ideał ” gorszy o 5-8 kg od wagi optymalnej.
Graj o wagę.
Podstawą odchudzania jest dieta i dokładne liczenie kalorii. Zioła, preparaty homeopatyczne są ważnym wspomaganiem diety, ale jeśli jesz obficie niewiele pomogą. Musisz więc zaopatrzyć się w tabelę zawierającą kaloryczność podstawowych pokarmów i liczyć, liczyć i jeszcze raz liczyć. Potraktuj to, jako grę liczbową z własnym ciałem i apetytem ! To prawie hazard i powinno cię to wciągnąć.
Magia 1000 kalorii.
Gra w kalorie powinna mieć swą magiczną liczbę - klucz do wygranej. Jest nią liczba 1000 kalorii. Mniej kalorii w dziennej diecie rodzi ryzyko dla zdrowia. A więcej ? Jeśli jesz potrawy zawierające 2500 kalorii i nie chudniesz, ani tyjesz - to oznacza, że jesteś kobietą o lekkiej nadwadze i normalnej przemianie materii. A więc jedz mniej i schudniesz!
Sędzia - waga.
Pojedynek z własnym ciałem wymaga obiektywnego, nieprzekupnego sędziego. Jest nim oczywiście waga. Ale nie jedna, lecz dwie. Pierwsza to waga do żywności. Może być najprostsza i tania lub droga, z komputerem obliczającym automatycznie kalorie w potrawach. Druga, waga do mierzenia ubytku nadwagi ciała. Bez ich pomocy nie warto przystępować do gry.
Cukier krzepi ...kilogramy.
Będąc na diecie niskokalorycznej wystrzegajmy się sztucznie słodzonych produktów, które zawierają sorbitol, mannitol lub heksitol. Składniki te są metabolizowane podobnie, jak węglowodany, tylko znacznie wolniej. Zwracajmy też uwagę na słodycz owoców i warzyw. Starajmy się jeść niskowęglowodanowe: greifruty, truskawki, jabłka, czy pomidory, ogórki, sałatę, szpinak. Unikajmy bananów, winogron czy wysokokalorycznych ziemniaków, grochu, soi, itp.
Jedz jakościowo!
Zrzucanie kilogramów obciąża poważnie nasze zdrowie. Bardzo ważne jest zapewnienie organizmowi niezbędnej ilości chudego białka, witamin i mikroelementów oraz odpowiednie zmniejszenie porcji węglowodanów i tłuszczów, (kasz, makaronów, tłustych mięs), jednak bez eliminacji z diety. Chorzy na cukrzycę i mający problemy z tarczycą mogą się odchudzać tylko pod nadzorem lekarza.
Żucie odchudza...!
Jedzmy zawsze siedząc, powoli, koncentrując się tylko na smaku potrawy. nie czytajmy, nie oglądajmy telewizji w trakcie jedzenia. Ta umożliwi dobre przeżucie i strawienie niewielkiej ilość kalorii, jaką konsumujemy. Dzięki temu w organizmie pozostaną wszystkie cenne składniki odżywcze a nie tylko kalorie - a wszystko lepiej strawimy i spalimy.
.
lek. med. KRZYSZTOF PIETRASZKIEWICZ
linki sponsorowane, reklamy
Przychodnia.pl, jest nazwą zastrzeżoną (C) 1999. Informacje zawarte na naszych stronach WWW mają charakter dydaktyczno - poglądowy i nie mogą stanowić podstawy do zaniechania kontaktu z lekarzami w celu badania, leczenia czy konsultacji. Jakkolwiek zespół redakcyjny dokłada wszelkich starań, aby informacje tu zawarte były rzetelne i pochodziły z wiarygodnych źródeł, nie ponosi żadnej odpowiedzialności za ich stosowanie w praktyce.